Gretna Green

23.02.2013 21:34

Jednou přišel můj Zbynďa domů z práce jinak než normálně. Přišel s naléhavým přáním ji zachránit.

JI ??

Vysloužilou dostihovou kobylku Gretku.

Měřil kdesi střechu a tam za ním chodila staruška kobylka a prostě si mu řekla o pomoc.

Měla zůstat už jenom pár dnů a při první příležitosti ji majitel chtěl odvézt na jatka jako nepotřebnou věc. Na maso.

Je už stará, není vůbec k ničemu.

Tak to mají koňáci ?

Jsem naprostý nekoňák. Koně se mi líbí, ale tím moje znalosti končí.

O to složitější pro mně bylo celou situaci pochopit a shánět domov pro Gretku.

Dva týdny jsem proseděla u počítače a telefonu. S přicházející a zase odcházející nadějí na umístění kobylky.

Až jsem konečně našla koňský útulek a jeho úúžasnou aktivistku Markétku.

Dodnes jsme se nikdy neviděly. Známe se jenom z telefonu, ale myslím, že jsme spolu udělaly něco moc báječného.

Markétka Gretku adoptovala pro útulek... ovšem pro útulek na druhé straně republiky, takže bylo nemožné tam Grétku přemístit.

Cesta by pro naši koňskou babku byla moc dlouhá a nebezpečná.

Takže krom veterinárního vyšetření, darovací smlouvy a podobných záležitostí, které jsem dřív nikdy pro koně nedělala,

jsem sháněla ještě dopravu a ustájení pro Gretku - někde co nejblíž.

Ustájení nakonec sehnala Markétka - ve Starých Křečanech u neuvěřitelné Zdeničky.

Dopravu zajistil celou můj kamarád - resp. manžel mojí kamarádky - Radek Haluza.

V den převozu bylo deštivo, přesto to byl jeden z nejkrásnějších dnů v mém životě.

Gretka spolupracovala, jako by věděla, že jede za svým životem.

Všechno nám usnadnila svojí nádhernou energií. svým vyrovnaným chováním.

Ve Starých Křečanech se nechala vyvézt z přepravníku, zaržála na ostatní koníky, aby dala vědět, že ona jde žít svůj koňský důchod.

A tak tam pobíhá po loukách dodnes.

A pro mně bude pobíhat po loukách na věky věků.

Děkuju za setkání s ní.

Děkuju za náával emocí, které jsem ten den zažila.

Chvílemi jsem je vůbec neovládala... cestou domů jsem sama brečela tak strašně, že jsem musela zastavit, abych viděla na cestu.

Ještě teď se mi slzy derou do očí. Díky Gretko, že jsi učarovala toho mého mužského.

Takhle o tom píše Markétka na stránkách koňského útulku:
https://www.nadejeprokone.cz

"Příběh koňské babičky:
Grete Green - dvaadvacetiletá vysloužilá dostihačka, byla přechodně ustájena v malé soukromé stáji v severních Čechách, zanedlouho měla jít na jatka. Naštěstí v té stáji potřebovali opravit střechu a pan tesař se doma zmínil své manželce, že viděl kobylku, kterou čeká nehezký konec.... A protože manželka Marcelka je žena činu, zavolala mi a rozjela se úžasná záchranná akce. Gretka měla obrovské štěstí, že se kolem ní sešlo pár lidí, kteří byli ochotni pomoci. Marcelka - hlavní organizátor, jednala s majitelkou, majitelka Gretku darovala. Dále vyřídila odběry krve pro převoz, a pak samotný převoz. Nový domov našla Gretka u kamarádky mé kamarádky Věrky J. z Liberce. Převoz zajistil zdarma kamarád Marcelky. Gretka nyní bydlí u Rumburka, snad ji někdy převezeme k nám do útulku. Převoz z takové dálky je poměrně finančně náročný, také v současné době nemáme pro dalšího koně místo a v neposlední řadě jsme si nebyli jisti zdravotním stavem Gretky - zda by to pro ni několik set kilometrů nebyla velká zátěž.
Takže - moc velké díky všem, kdo jste Gretce pomohli - za největší zvláštnost tohoto případu považuju fakt, že se nám podařilo zachránit koňský život jen přes mailový a telefonický kontakt - že se většina účastníků před akcí vůbec neznala - a protože se vše odehrávalo v severních Čechách, já dodnes neznám ani paní Marcelku, ani hodného pána přepravce, ani paní Zdenku, u které Gretka nyní bydlí... Ale na tom přece nesejde, dílo se podařilo a my už máme naplánované společné setkání u Gretky, kde se konečně osobně poznáme a všechno důkladně proberem a oslavíme :-))
Závěrem chci poděkovat všem lidem, kteří se svými příspěvky podílí na spokojeném pokračování Gretčina života. Dobrá vůle lidí je jen půlka úspěchu - o peníze jde vždycky "až v první řadě" - DĚKUJEME VŠEM!
Markéta T. "

Takhle vypadají fotografie ze dne D:

 
kontakt: Marcela Wichlasová, mob: +420 604 701 313, tel: +420 412 553 168, e-mail: pejskowe@seznam.cz, IČ: 61560502

Štítky

Nebyly nalezeny žádné štítky.